Pro Kala -tunnustus jaettiin Kalatalouden Innovaatiopäivillä Helsingissä 3.11.2022. Tunnustuksen sai Riikka Kotilehto, joka kirjoittaa Elämää kalastajan kanssa -blogia ja julkaisee aiheesta myös Instagramissa ja Facebookissa.

Yhdistyksen hallitus nosti esille sen, miten Kotilehto jakaa ajatuksiaan ja kuviaan elämästään ammattikalastajan puolisona avaten lukijoille tämän päivän kalastajaperheen elämää ja arkea. Julkaisuissa tulee esille se, miten kalastajan ammatti heijastuu myös puolison elämään, ja kuinka tärkeä rooli perheellä on kalastajan vaativassa ja arkea säätelevässä työssä.

Kotilehto itse kuvaa blogiaan näin: ”Kalastuselämää Raumalla kalastajan vaimon näkökulmasta. Vaimo ummikko kalastuksessa, mutta vahvasti hengessä mukana. Kuuntelen, tutkin, keskustelen, luen ja suodatan. Tarkoitus ei ole olla asiantuntija, vaan kertoilla tämän kalastusperheen elämästä merellä ja mantereella, saaressa ja kaupungissa.”

Pro Kala -tunnustus on huomionosoitus, jonka yhdistyksen hallitus myöntää henkilölle, yhteisölle tai yritykselle, joka on toiminnallaan edistänyt kotimaisen kalan imagoa, kalaruokakulttuuria, kalan laatua, saatavuutta tai menekkiä. Tunnustus jaettiin nyt 17. kerran.

Lisätietoja antaa:

Katriina Partanen