Pro Kala ry:n vuosikokous pidettiin 18.4. Helsingissä.
Asialistalla oli sääntömääräiset asiat. Pro Kalan toiminta on ollut hyvin laajaa ja tuloksellista. Pro Kala on vastuussa kesäkuun lopulla päättyvän kalatalouden markkinointiohjelman toteuttamisesta. Lisää markkinointiohjelman toimista linkissä https://sakl.fi/kalakeittopaiva-kokkikisa-kirja-satoja-tiedotteita-ja-youtube-kanava-pro-kalan-markkinointiohjelma-tuotti-monipuolista-nakyvyytta-kalalle/ .
SAKL:n toimitusjohtaja Kim Jordas valittiin uudelleen Pro Kalan hallituksen puheenjohtajaksi. Suomen Kalankasvattajaliiton uusi puheenjohtaja Johan Åberg valittiin hallituksen uudeksi jäseneksi Irja Skyten-Suomisen tilalle. Hallituksen muut jäsenet valittiin uudelleen: kehittämispäällikkö, senior advisor Asmo Honkanen, varatoimitusjohtaja Matti Isohätälä, hallituksen pj. Kai Röntynen, ammattikalastaja Mikael Lindholm jaavainasiakaspäällikkö Tuomo Huotari.
Tämän vuoden vuosikokous oli erityisen juhlava koska tasavallan presidentti oli 6.12.2022 myöntänyt yhdistyksen toiminnanjohtajana toimivalle Katriina Partaselle Suomen Leijonan ritarimerkin. Kunniamerkki luovutettiin vuosikokouksessa Katriinalle. Katriina on ollut Pro Kalan toiminnanjohtaja vuodesta 2004, mutta on toiminut melkein koko työhistoriansa aikana kalan ja kalatalouden parissa. Käytännön kosketuksen kalayritysten toimintaan hän sai aikanaan Kalakomppaniassa.

Lähde; SAKL 19.4.2023