Mikko Käkelä on nimitetty Elintarviketeollisuusliiton toimitusjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.6. Viimeksi hän on työskennellyt kansainvälisen ruokapalveluyritys Compass Groupin Suomen toimitusjohtajana.

Elintarvikeala on juuri nyt suuren mielenkiinnon kohteena. Alalla tapahtuu paljon, kun ruuantuotannolle rakennetaan tulevaisuutta uusilla innovaatioilla ja teknologioilla, joita yritykset vievät eteenpäin. Uudistuville yrityksille avautuu isoja mahdollisuuksia kasvuun myös kansainvälisillä markkinoilla. Suomessa elintarviketeollisuus on huomattava työllistäjä ja sillä on toimintaa kaikkialla maassamme.

– Mikko Käkelällä on vahva liiketoiminta- ja myyntitausta. Hän tuntee elintarvikeketjun ja ymmärtää jäsenyritysten tarpeet. Mikko tuo Elintarviketeollisuusliittoon näkemyksellisyyttä ja vahvaa johtamisosaamista. Toivotamme hänet lämpimästi tervetulleeksi rakentamaan menestyksellistä tulevaisuutta alan yrityksille yhdessä liiton jäsenten ja sidosryhmien kanssa, Elintarviketeollisuusliiton hallituksen puheenjohtaja, Valio Oy:n toimitusjohtaja Annikka Hurmesanoo.

– Olen erittäin iloinen ja innostunut toimitusjohtajan tehtävästä. Otan sen vastaan suurella mielenkiinnolla ja olen valmis tuomaan oman kokemukseni sekä panokseni elintarviketeollisuuden menestyksen eteen. Ala on erittäin tärkeä ja merkittävä, koska se koskettaa jokaista suomalaista. Elintarviketeollisuus näkyy joka päivä ihmisten elämässä, työllistää merkittävästi suomalaisia ja on myös erittäin kiinnostava kasvuala. Odotan, että yhdessä voimme rakentaa hienoja kasvutarinoita ja erinomaisen tulevaisuuden, Mikko Käkelä sanoo.

Lähde; ETL 28.5.2021