Varkauteen rakennetaan uusi kalankasvatuslaitos.

Investoinnin arvo on 13 miljoonaa euroa. Hankkeen takana ovat TukkuHeino, Huutokosken Arvo-Kala ja AII Invest. Ne perustavat yhtiön, joka rakentaa kiertovesiteknologiaa hyödyntävän kalankasvatus- ja käsittelylaitoksen Varkauteen.

Rakennettava laitos tuottaa noin miljoona kiloa ekologisesti kestävällä tavalla tuotettua kalaa Suomen ja sen lähialueiden markkinoille.

Laitoksen rakennustyöt alkavat syyskuussa, ja ensimmäiset kalat lähtevät kauppoihin joulukuussa 2016.

Hanke työllistää rakennusvaiheessa noin 80 rakentajaa Varkaudessa ja laitos työllistää toimiessaan 15-20 henkilöä vakituisesti.

”Näkemyksemme mukaan kuluttajat tulevat arvostamaan entistä enemmän elintarvikkeiden kotimaisuutta, ekologisuutta ja ehdotonta tuoreutta. Tavoitteemme on luoda tuotantoprosessi, tuote ja brändi jotka tunnetaan laajasti Suomessa ja sen lähialueilla”, perustettavan yhtiön hallituksen puheenjohtaja Pekka A. Viljakainen toteaa tiedotte

Miljoonan kilon ja 13 miljoonan euron kalankasvatuslaitos Varkauteen