Monthly Archives: huhtikuu 2021

Sahlstén jatkaa SAKL puheenjohtajana

huhti 9, 2021 |

Suomen Ammattikalastajaliiton vuosikokous pidettiin 9.4. Lapinjärvellä ja etäkokouksena Teamsin välityksellä. Vuosikokous valitsi yksimielisesti ammattikalastaja Olavi Sahlsténin Naantalista uudelleen hallituksen puheenjohtajaksi. Hallituksen kokoonpanoon tuli jonkin verran muutoksia. Kokous vähensi yhdellä hallituksen jäsenmäärän. Uudeksi hallituksen varsinaiseksi valittiin Jarno Aaltonen (Selkämeri) ja uudeksi varajäseneksi valittiin Jussi Järvinen. Lähde: SAKL 9.4.2021

Kokelisitko kokonaista?

huhti 7, 2021 |

Kalatiskillä kilohintoja tutkaileva on varmasti huomannut, että kokonaisena myytävän kalan hinta on usein edullisempi kuin fileen. Syy on yksinkertainen: filee vaatii enemmän työtä, ja fileoinnin kustannukset eli työ näkyy luonnollisesti hinnassa. Kokonaisesta kalasta saadaan filettä lajista riippuen vain 40-70 prosenttia, ja tämä hävikki vaikuttaa myös hintaan. Kokonainenkin kala on toki käsitelty: se on vähintään verestetty, […more]