Taina Aaltonen maa- ja metsätalousministeriön ruokaosaston apulaisosastopäälliköksi

Helsinki 30.4.2015

Hallitus on tänään 30.4.2015 nimittänyt eläinlääketieteen lisensiaatti Taina Aaltosen maa- ja metsätalousministeriön ruokaosaston apulaisosastopäälliköksi 1.6.2015 alkaen. Virkaan haki määräaikaan mennessä 17 henkilöä.

Aaltonen on työskennellyt maa- ja metsätalousministeriössä aiemmin vuosina 1995–2002 ja 2003–2007 mm. eläinlääkintöneuvoksena ja apulaisosastopäällikkönä. Vuodesta 2007 lähtien hän on toiminut johtajana Elintarviketurvallisuusvirasto Evirassa vastaten eläinten terveyden ja hyvinvoinnin toimintakokonaisuudesta.

Apulaisosastopäällikkö johtaa eläin- ja kasvinterveyden yksikköä ja vastaa tulosohjauksen kehittämisestä, Elintarviketurvallisuusviraston ja Maaseutuviraston tulosohjauksen valmistelusta sekä ruokaosaston toimialasta EU:n pysyvien edustajien komitean (Coreper) toimintaan liittyvissä asioissa. Apulaisosastopäällikkö toimii Suomen eläinlääkintöpäällikkönä ja Suomen virallisena edustajana maailman eläintautijärjestö OIE:ssa.

Lisätietoja maa- ja metsätalousministeriöstä:
osastopäällikkö Risto Artjoki, p. 0295 16 2286
neuvotteleva virkamies Päivi Marttila, p. 0295 16 2205