Monthly Archives: tammikuu 2021

Silakasta on moneksi!

Tam 19, 2021 |

Silakan syöminen kannattaa. Listasimme viisi hyvää syytä valita seuraavalla kauppareissulla silakkaa. 1. Silakan syönti on ekoteko Tiesitkö, että silakan kalastus poistaa Itämerestä ravinteita? Silakkasaaliin mukana merestä poistuu fosforia ja typpeä, jotka ovat meille tarpeellisia hivenaineita, mutta vesistöissä ne aiheuttavat rehevöitymistä. Ravinnekuormitus tekee Itämerestä samean ja aiheuttaa muun muassa suurten sinilevälauttojen syntymistä. Kalastus on käytännössä ainoita […more]

Kalaviikkotapahtuma siirtyy vuodelle 2022.

Tam 13, 2021 |

KALAVIIKKOTIEDOTE 13.1.2021 Kalaviikkotapahtuma siirtyy vuodella ja uusi päivämäärä on 16-17.3.2022. Paikka on vielä avoinna, mutta tiedotamme siitä heti tämän selvittyä. Syy siirtoon on Korona-epidemian jatkuminen sekä vallitsevat kokoontumisrajoitukset. Tiedotamme Kalaviikko-tapahtumasta lisää myöhemmin keväällä 2021. Lähde; Suomen Kalakauppialiitto ry 13.1.2021

Kansallinen Kalakeittopäivä tiistaina 9.2.2021

Tam 13, 2021 |