Monthly Archives: syyskuu 2019

Suomalaisen ruoan päivän kunniaksi kotimaista kalaa

Syy 3, 2019 |

Keskiviikkona 4.9. vietetään ensimmäistä kertaa Hyvää Suomesta -merkin järjestämää suomalaisen ruoan teemapäivää. Syyskuu on kalan ystävälle herkullista aikaa: kesän jälkeen alkaa taas monen pyydetyn kalan sesonkiaika! Pyydetyllä kalalla on sesonkinsa, aivan kuten vihanneksilla satokautensa. Kasvatettua kalaa saa toki ympäri vuoden, eivätkä kalojen sesongit ole täysin kiveen hakattuja, mutta sesonkiaikaan kalalajia voi olla paremmin tarjolla tuoreena. […more]

Elintarviketeollisuus: Ollaan ylpeitä suomalaisesta ruoasta

Syy 3, 2019 |

Suomalainen ruoka nostetaan parrasvaloihin keskiviikkona 4. syyskuuta, kun maassamme vietetään ensi kertaa Suomalaisen ruoan päivää. Huomionosoitus on enemmän kuin paikallaan, sillä suomalaisella ruoalla on pitkä lista vahvuuksia puolellaan: ruokamme on turvallista, laadukasta, puhdasta ja innovatiivista. Elintarviketeollisuudella eli ruokia ja juomia valmistavilla yrityksillä on ainutlaatuinen rooli, jotta alkutuotannon raaka-aineet saadaan kuluttajaystävälliseen ja helppokäyttöiseen muotoon. Suomalaisista yli […more]