Monthly Archives: huhtikuu 2019

Pro Kala tehnyt työtä kalan puolesta jo 25 vuotta

Huh 26, 2019 |

Pro Kala ry piti vuosikokouksensa 24.4.2019 Helsingissä. Tänä vuonna on kulunut 25 vuotta yhdistyksen perustamisesta. Kulunut toimintavuosi oli työntäyteinen. Pro Kala koordinoima elinkeinokalatalouden pääsi kunnolla vauhtiin ja työ jatkuu myös tämän vuoden aikana. Muun muassa Pro Kalan lanseerama Kansallinen kalakeittopäivä sai suuren suosion ja tapahtuma näkyi laajasti eri medioissa. Pro Kala järjestää myös alan innovaatiopäivät, […more]

Vappuna herkutellaan sillillä – tunnetko nämä sillifaktat?

Huh 25, 2019 |

Silli kuuluu perinteisiin vappuherkkuihin. Vaikka silliä on Suomessa syöty läpi historian, saattaa maustesillin ystävä yllättyä näistä faktoista. 1. Silli ei ole mikään ihan pikkukala Moni mieltää sillin pieneksi kalaksi, mutta Atlantin valtavista, jopa miljardien kalojen parvista löytyy kunnon möhkäleitäkin. Silli voi kasvaa lähes puolimetriseksi ja painaa kilon. 2. Silakatkin ovat sillejä – tavallaan Itämerestä pyydettävä […more]

Elintarviketieto-opas on päivitetty

Huh 24, 2019 |