Monthly Archives: helmikuu 2016

Kouluruokakilpailun lopputaisto käydään Gastro Helsinki -messuilla.

Hel 19, 2016 |

Kouluruokakilpailun lopputaisto käydään Gastro Helsinki -messuilla. Finaali käydään Messukeskuksessa messujen ensimmäisenä päivänä 16.3.2016. Viisi kilpailijatiimiä tulevat Helsingistä, Kotkasta, Oulusta, Tampereelta ja Vääksystä. Tiimit valmistavat kilpailutilanteessa ateriakokonaisuudet 15 henkilölle. Ateriat tarjoillaan arvovaltaiselle tuomaristolle, jossa edustettuina ovat muun muassa lapset, opettajat ja päättäjät. Kilpailun juontaa Duudsoneista tuttu Jarno ”Jarppi” Leppälä! Finalistitiimit ovat: HELSINKI, Kulosaaren yhteiskoulu (Orvokki Turkka, Mika Mäkelä […more]

Ruokahävikki vähenee ja materiaalitehokkuus paranee parhaiten vapaaehtoisin toimin

Hel 12, 2016 |

Ruokahävikin vähentäminen ja materiaalitehokkuuden parantaminen ovat elintarvikeketjun toimijoille tärkeitä tavoitteita. Toiminnan tehostamisesta hyötyvät yritysten ja ympäristön lisäksi kuluttajat, jotka eivät joudu maksamaan turhaa hävikkiä tuotteiden hinnoissa. Lisäkeinoja hävikin vähentämiseksi etsittiin selvityksessä, joka kartoitti ruokakauppasektorin vapaaehtoisen sopimustoiminnan toteutustapaa ja tuloksia Isossa-Britanniassa. – Vapaaehtoisen toiminnan malli on ollut Briteissä menestyksekäs ja sitä kannattaisi hyödyntää myös Suomessa. Meillähän […more]

Keittiömestari Matti Jämsén nimitetty vastaamaan Silja Linen laivojen ravintoloista

Hel 11, 2016 |

Keittiömestari Matti Jämsén on nimitetty vastaamaan Silja Linen laivojen ravintoloista 15.2.2016 alkaen. Head of Restaurant Services Jämsén vastaa sekä Helsinki-Tukholma että Turku-Tukholma-reittien laivojen ravintoloista ja ruokatarjonnan kehittämisestä. Laivoilla on yhteensä 18 ruokaravintolaa, 4 kahvilaa, 26 baaria ja 4000 asiakaspaikkaa. Matti Jämsén on työskennellyt aiemmin muun muassa kokkina Chez Domniquessa, keittiömestarina Fishmarketissa sekä keittiöpäällikkönä G.W.Sundsmanissa. Tallink […more]

Kalastusrajoitus.fi kertoo kieltoalueet

Hel 10, 2016 |

Kalastusrajoitus.fi kertoo kieltoalueet Tiedote. Julkaistu: 10.02.2016 klo 12:49 Julkaisija: Maa- ja metsätalousministeriö Uudesta Kalastusrajoitus.fi-palvelusta selviävät vesialueet, joissa ongintaa, pilkintää ja viehekalastusta on rajoitettu kalastuslain ja ELY-keskusten päätösten nojalla. Tammikuun lopussa avattu palvelu on suunnattu kaikille Suomessa kalastaville. Suomessa on laajat yleiskalastusoikeudet ja hyvät kalastusmahdollisuudet, mutta osassa vesistä on kalastusrajoituksia. Verkkopalvelusta kalastuskieltoalueita voi hakea yksinkertaisesti karttaa […more]

Tervetuloa Kalaviikolle Hotelli Scandic Parkiin

Hel 8, 2016 |

Tervetuloa Kalaviikolle Hotelli Scandic Parkiin 10.–11.3.2016! Ohjelma löytyy osoitteesta www.kalaviikko.fi.   Nyt on aika ilmoittautua! Ilmoittaudu heti osoitteessa www.kalaviikko.fi.   Välkommen till Fiskveckan på Hotell Scandic Park i Helsingfors centrum 10–11.3.2016! Programmet finns på adressen www.kalaviikko.fi. Nu är det tid att anmäla sig! Anmäl dig genast på adressen www.kalaviikko.fi.

Nyt on aika sopia saimaannorpan suojelusta

Hel 2, 2016 |

Ministeri Tiilikainen: Nyt on aika sopia saimaannorpan suojelusta Maa- ja metsätalousministeriö Ympäristöministeriö 2.2.2016 10.31 Tiedote Maatalous- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen kannustaa vesialueen omistajia tekemään sopimuksia kalastusrajoituksista saimaannorpan suojelemiseksi aiempaa laajemmalle alueelle. Sopimusten tarjoaminen kalaveden omistajille alkaa tänään. Ministeri Tiilikainen otti kantaa saimaannorpan suojeluun ja osallistui saimaannorpan pesäkinosten tekemiseen Saimaan Pihlajavedellä Sulkavalla tiistaina 2.2. Tilaisuuden järjestivät […more]