Monthly Archives: tammikuu 2016

Husu-Kallio: Maakuntahallinto osa yhtenäistä kokonaisuutta

Tam 27, 2016 |

Lauri Tarastin selvitys valtion aluehallinnon ja maakuntahallinnon uudistamiseksi luo hyvän pohjan maa- ja metsätalousministeriön hallinnonalan tehtävien järjestämiseksi. Nyt julkistettua selvitystä varten tehdyssä ministeriön virkamiesvalmistelussa tarkasteltiin tehtäviä kokonaisuuksina keskushallinnosta kuntatasolle. (kts. Maa- ja metsätalousministeriön taustaselvitys) Myös selvityshenkilö on päätynyt omassa työssään samaan ratkaisuun. ”Esitykseni kokoaa maa- ja elintarviketalouden, maaseudun kehittämisen sekä kalatalouden sekä vesivarojen käytön ja […more]

Kalaviikko 10. – 11.3.2016 Helsingissä

Tam 22, 2016 |

Yhdessä vankka ote siniseen biotalouteen Sininen biotalous – kasvun mahdollisuus  on Kalaviikko 2016 – tapahtuman teema. Luvassa on kaksi antoisaa seminaaripäivää aivan Helsingin keskustassa täynnä asiaa ja rentoa yhdessäoloa. Ohjelma ja ilmoittautumisnen  löytyy osoitteesta www.kalaviikko.fi Tervettuloa Kalaviikolle Hotelli Scandic Parkiin 10. – 11.3.2016

MMM Norminpurun kärkihanke

Tam 14, 2016 |

Norminpurku Maa- ja metsätalousministeriö ja sen hallinnonalan virastot haluavat yhteistyössä helpottaa toimialallaan koettua liiallista byrokratiaa. Koettujen ongelmien taustalla on toisinaan myös väärinkäsityksiä ja tiedon puutetta. MMM ja virastot pyrkivät lainsäädännöllisin ja ohjauksellisin keinoin vaikuttamaan suoraan siihen, että liialliseksi koetusta byrokratiasta päästäisiin eroon Norminpurun kärkihanke Sujuvoitetaan säädöksiä eli norminpurku on yksi pääministeri Juha Sipilän hallituksen kärkihankkeista. Norminpurkutyöhön […more]