All posts by admin

Sushia suomalaisittain? Onnistuu!

Hel 18, 2020 |

Meille suomalaisille sushi maistuu! Erilaisia sushiravintoloita taitaa olla jokaisessa isommassa kaupungissa, ja vastikään maailman parhaaksi ruokakaupaksi valittu Järvenpään K-Citymarket on kertonut myyvänsä eniten sushia koko Euroopassa. Yhä useammat kotikokit uskaltautuvat kokeilemaan näiden herkkupalojen valmistamista myös kotona. Nori-leväarkkeja, sushiriisiä ja wasabia ei joudu enää metsästämään pienistä erityisliikkeistä, vaan ne kuuluvat monien markettien vakiovalikoimiin. Riisin ja merilevän […more]

Keittiömestarit juhlivat näyttävästi Tampereella

Hel 10, 2020 |

Suomen Keittiömestarit juhli Tampereella yhdistyksen 70-vuotispäiviä viime viikonvaihteessa. Ohjelmaan kuuluivat yhteisesiintyminen SM-liigan jääkiekko-ottelussa, kokkimarssi halki kaupungin keskustan sekä yhdessä 40-vuotisjuhliaan viettävän Tampereen Keittiömestareiden kanssa Hotelli Rosendahlissa järjestetty gaalaillallinen. Tampereelle kokoontui viikonvaihteessa yli 400 keittiömestaria, ammattikokkia ja ruoka-alan vaikuttajaa juhlimaan Suomen Keittiömestarit ry:n 70-vuotisjuhlia ja liittopäiviä. Samassa yhteydessä Pirkanmaan Keittiömestarit juhli 40-vuotista taivaltaan. ”Suomen Keittiömestareilla on […more]

Kansallinen Kalakeittopäivä valloittaa koko maan huomenna tiistaina

Hel 10, 2020 |

Kermaista madekeittoa vai kirkasliemistä seikeittoa? Kenties tomaattista silakkaseljankaa, ehkäpä aasialaista savukalaramenia? Entäs ranskalainen bouillabaisse tai supisuomalainen lohisoppa? Huomenna kala on monessa liemessä keitetty! Kolmatta kertaa juhlittava Kansallinen kalakeittopäivä valtaa somen ja soppakattilat ympäri Suomen. Mukana on useita tahoja kalakaupoista lounasravintoloihin ja suurkeittiöistä ruokabloggaajiin – unohtamatta kaikkia kalalla huomenna herkuttelevia kotikokkeja! Kalakeittopäivään osallistuminen on helppoa: syö […more]

Mistä löytyy vuoden 2020 paras kalakauppa?

Hel 8, 2020 |

Nyt etsitään Suomen parasta palvelevaa kalatiskiä. Kriteereinä ovat muun muassa ensiluokkainen palvelu, osaavin henkilökunta, kattavin valikoima ja houkuttelevin esillepano. Vuoden Kalakauppa 2020 sekä yleisön suosikki palkitaan 19. maaliskuuta Kalaviikolla, Turussa. Kannusta omaa kalakauppaasi äänestämällä. Äänestäjien kesken arvotaan kolme (3) 50 euron lahjakorttia äänestämääsi kauppaan. Äänestys käy vilkkaana 1200 on jo äänestänyt! Äänestysaika on 1.2.–29.2.2020. Lähde; […more]

Nyt etsitään Vuoden kalakauppaa

Hel 5, 2020 |

Vuoden kalakauppa 2020 -kilpailussa etsitään Suomen parasta palvelevaa kalatiskiä. Kalakauppaa voi ehdottaa kilpailuun 9. helmikuuta saakka. Palvelevat kalatiskit eivät ole enää itsestäänselvyys. Vuoden kalakauppa -kilpailu haluaakin nostaa palvelutiskien ammattilaisten arvostusta. Kisaan voi kuka tahansa ilmoittaa oman suosikkinsa. Kauaa ei kannata empiä, sillä aikaa on tämän viikon sunnuntaihin 9. helmikuuta saakka. Voittaja julkistetaan Kalaviikolla 19. maaliskuuta. […more]

Kalan myynti kasvoi viime vuonna ennennäkemättömällä tavalla, kertoo S-ryhmä.

Hel 3, 2020 |

S-ryhmässä oli viime vuonna yksi selkeä läpimurtoruoka – myynti kasvoi käsittämättömällä tavalla yhdessä yössä: ”Sellaista ei ole koskaan aiemmin tapahtunut” Tämän päivän valtatrendit – helppous, elämyksellisyys, hyvinvointi ja vastuullisuus – näkyvät ruokakaupassa muun muassa vegetuotteiden, kotimaisen kalan ja alkoholittoman oluen kasvuna. Näistä erityisesti yksi tuoteryhmä teki viime vuonna ennennäkemättömän läpimurron. S-ruokakaupoissa on viime vuosien ajan […more]

TALOUDELLINEN KESTÄVYYS KUNTOON KALAVIIKOLLA

Tam 30, 2020 |

Maaliskuussa Turussa järjestettävä Kalaviikko 2020 uppoutuu kala-alan kuumiin teemoihin, kuten taloudelliseen kestävyyteen, kalan nettikauppaan ja työhyvinvointiin. Järjestelyistä vastaava Suomen Kalakauppiasliitto julkistaa Kalaviikolla myös Vuoden Kalakauppa -kisan voittajan. Joka toinen vuosi järjestettävä Kalaviikko on tärkein kala-alalle järjestettävä yhteinen tapahtuma. Vuoden 2020 Kalaviikko – järjestyksessään jo seitsemästoista – pidetään 19. – 20. maaliskuuta Turussa hotelli Radisson Blu […more]

Monta lientä, monta kalavaihtoehtoa – oletko valmis kansalliseen kalakeittopäivään?

Tam 29, 2020 |

Kansallista kalakeittopäivää vietetään vajaan kahden viikon päästä, helmikuun toisena tiistaina 11.2.2020. Sekä kotikokkien että ammatikseen ruokaa tekevien soppakattilat täyttyvät silloin erilaisista kalakeitoista. Tämän vuoden teema on Monessa liemessä keitetty. Kalakeitto on todella monipuolinen ruoka, ja erilaisia liemivaihtoehtoja on lukemattomia! Perinteiset kermainen ja kirkas liemi kuuluvat monen suosikkeihin, mutta liemeen voi laittaa mukaan vaikkapa tomaattia tai […more]

Vuoden Kalakauppa 2020

Tam 28, 2020 |